Ioannis Vardakastanis

- ESAMEA
Ε.Σ.Α.μεΑ.: Οι μόνοι που θα δώσουν φέτος προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις είναι οι κατ΄ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές με αναπηρία!

Σοβαρό ζήτημα έχει προκύψει αναφορικά με τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στις οποίες καλούνται να συμμετέχουν οι κατ΄ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές με αναπηρία, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους μαθητές οι οποίοι έχουν απαλλαχθεί από τις εξετάσεις αυτές, τονίζει σε επιστολή της προς το υπουργείο Παιδείας η ΕΣΑμεΑ.

Οι κατ΄ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελούν ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού, οι οποίοι υποχρεώθηκαν, ελλείψει των απαιτούμενων εύλογων προσαρμογών εντός των σχολείων, να διδαχθούν την ύλη των τάξεων τους με αυτόν τον τρόπο, όχι λόγω της δικής τους αδυναμίας ή ανεπάρκειας να συμπεριληφθούν στη Γενική Εκπαίδευση, αλλά λόγω της αδυναμίας και της ανεπάρκειας του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος να τους συμπεριλάβει.

Για το σχολικό έτος 2019-2020 δεν διεξάγονται οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών των Γυμνασίων και Λυκείων όλων των τύπων. Εξαιρούνται οι εξετάσεις των κατ΄ ιδίαν διδαχθέντων και στρατεύσιμων μαθητών!

Προφανώς η συγκεκριμένη διάταξη κρίθηκε αναγκαία για την αποφυγή συγχρωτισμού μαθητών και διδασκόντων και διασποράς της νόσου, για την ανάκτηση του χαμένου χρόνου της δια ζώσης διδασκαλίας λίγο πριν τη λήξη του σχολικού έτους και βασίστηκε στην εκτίμηση ότι, η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία κρίθηκε επαρκής για να παρέχει τα εφόδια στους μαθητές να παρακολουθήσουν την επόμενη τάξη τη νέα σχολική χρονιά.

Δυστυχώς για μια ακόμη φορά οι νομοθετικές προβλέψεις δεν αφορούν όλους…

Για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που διδάσκονται κατ’ ιδίαν δεν προβλέπεται η αντίστοιχη απαλλαγή και καλούνται να επιστρέψουν στο σχολείο που κρίθηκε ανεπαρκές να τους υποστηρίξει σε καθημερινή βάση προκειμένου να εξεταστούν για να προαχθούν.

Η ΕΣΑμεΑ καλεί το υπουργείο να αποσύρει την ανωτέρω διάταξη του άρθρου 2 της ΚΥΑ 51888/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β’ 1739/6-5-2020) και να ισχύσει και για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που διδάσκονται κατ’ ιδίαν, ότι ακριβώς ισχύει και για τους μαθητές (με ή χωρίς αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) φοιτούν σε σχολικές μονάδες Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης.

 

We use cookies to personalize content and to analyze our traffic. Please decide if you are willing to accept cookies from our website.